رواية كياني الفصل الخامس 5 بقلم سلمي هاني
البارت الخامس .#كياني
عده اسبوع و عائشه ف غيبوبة و يونس مش عارف يعمل ايه بعد ما سمع كلام عم محمد هو بيحب عائشه بس متأكد انه مستحيل تسامحُ بعد ال حصل ..
في يوم يونس ف المستشفي منه جات بسرعه و قالت
-عائشه فاقت يا دكتور يونس
يونس بفرحة: بجد وطلع يجري ع الاوضه ال هي فيها
يونس :انتِ كويسه يا عائشه
عائشه بصوت منخفض:كويسه يا دكتور
يونس :دكتور تمام ي دكتوره هبعتلك دكتوره منال
عائشه :مافيش داعي انا كويسه
يونس بحيره:تمام
وجاه يخروج عائشه قالت
عائشه: هو حصل أيه وعده قد ايه من الوقت
يونس : اسبوع عده اسبوع واحنا دفينا عمي محمد.
عائشه بحزن :اسبوع وبابا سبني لوحدي طب ليا صحيت تاني
يونس :عفكره باباك ساب فلاشه مع بابا ليكِ
عائشه باستغراب:فلاشه
يونس:ايوه وقبل ما تسالي قومي بسلامه اولاً وبعدين الفلاشه
عائشه:تمام انا عاوزه اخرج من هنا
يونس : تمام هكتب ليكِ ع خروج تكون انت جهزتي علشان نمشي
عائشه :نمشي فين معلش
يونس:عندنا البيت مش هنسيبك لوحدك
عائشه: واجي عندكم ليه ان شاء الله وانا هروح بيت بابا انت مليكش دعوه
يونس بعصبية:عااائشه إخلصي إجهزي لم اخلص ورق
وسبها وخرج
عائشه بعصبية وغضب:مفكر نفسه مين ده
******
يونس هو ف العربيه
يونس:كل ده وقت
عائشه : هو حد قالك إستنا
يونس بغيظ: لا إركبي إخلصي
عائشه ركبت بغيظ ويونس مشي بالعربيه
بعد وقت وصالوا البيت
يونس :اتفصلي
عائشه:شكرا
ونزلت استقباله احمد ومراته مني
احمد بدموع:حمدالله ع سلامه ي بنتي
عائشه بحب :الله يسلمك ي عمو بس ليه الدموع دي
احمد: بنت الغالي ي بنتي كنت خايف عليكِ
عائشه :متاخفش عليا انا اهو كويسه وبخير
مني بحب وضحك:طب وسعو كده بقي البت دي واحشاني
عائشه ابتسمت:وانتِ كمان واحشاني اووي ولله
مني بغمزه:ي بكاشه واخدتها في حضنها ربنا برحمه ي حبيبتي
عائشه بدموع وحزن :يااارب ي طنط
يونس بمرح:طب ايه مش هنتغدا انهارده ولا اي يا ست الكل
مني :طبعا طبعا الغداء جاهزه
ودخالو واتغدُ
احمد:تعالي عائشه اوركي الاوضه
عائشه :تمام بس عاوزه فلاشه
احمد:تمام تعالي معايا دخلوا اوضه المكتب وفتح اللاب وحط الفلاشه ,وفتح الفيديو
محمد بدا يتكلم ..
- انا عارف انك الوقتي حزينه وزعلانه مني بس مش بيدي ده قضاء ربنا ي بنتي .. انا مش معكي الوقتي بس جمبك ناس بتحبك وانتِ مش لوحدك ي عائشه .
اوعي بعدي ي يوقعك خليكِ قويه وكملي ف مسيرتك ي دكتوره انا عاوز بنتي تكون احسن واشاطر دكتوره خلي بالك ع نفسك ي حبيبة بابا سلام...
عائشه بدموع :ليه سبتني ي بابا انا مش زعلانه منك ولا هقدر ازعل منك ابدا ي حبيبي
احمد بدموع:ربنا يرحمه ي حبيبتي يلا قومي تعالي معايا اترتاحي شويه وقامت معها
*******
مني بحزن :مافيش واحده تقدر تتحمل ده ي حبيبتي ربنا يصبرك
يونس بحزن: ربنا يرحمه ي ماما
مني :يارب
مني:هتعمل اي يا يونس
يونس باستغراب:هعمل ايه في أيه
مني :مش عليا هتعمل ايه مع عائشه
يونس بحزن :مش هعمل انا جرحت عائشه جرح كبيره وصعب انه تسامح
مني بحب:حاول معها ي حبيبي
يونس : هي مش راضيها تعطني فرصه اساسا مش بتقول غير ي دكتور
مني :مش تنسا انت عملت ايه كان صعب ومعرفش انت وقتها كان فين عقلك
يونس قام :معرفش ي ماما معرفش بس هحاول معها
مني : ربنا يهديكم ياارب
ومرات الايام والشهور وكل مره يونس بيحاول بس مافيش اي فائده و عائشه ركزت علي حلمها وانه تكون احسن دكتور واخدت جوازه ف خلال الشهور دي بسبب نجاحات العمليات الصعبه او المستحيله ال كانت بتدخلها عائشه وبتتحدي الكل فيها ...
وفي يوم في بيت احمد بيحتفلو ب عائشه بسبب نحاجها
عائشه :عاوزه اقولكم مفاجأة
يونس بمرح:اي قرارتي تسمحني
عائشه: لا انا هسافر امريكا
يونس بصدمه :ووو
#يتبع
#بقلمي_سلمي_هاني
#كياني